Főoldal

 

Szabályzat

 

Guildról

 

Lootrendszer

 

Taktika

 

Kasztokról

 

Addonok

 

Galéria

 

MOP cuccok

 

RAID infó

 

Archivum

 

 

Szerverünk:

Bhawk.hu

 

The Stone Guard 10 Normal ...
2016 dec. 01

Taktika > Mogu'shan Vaults > The Stone Guard - The Stone Guard HC - Feng the Accursed - Feng the Accursed HC - Gara'jal the Spiritbinder - Gara'jal the Spiritbinder HC - Spirit Kings - Spirit Kings HC - Elegon - Elegon HC - Will of the Emperor - Will of the Emperor HC

Mogu'shan Vaults raid első bossa The Stone Guard,

130,4 Milla osztott HP-val..

 

A védelem első vonala azok ellen, akik be mernek lépni Mogu'shan Vaultsba egy sor megbűvölt bestia szobor. Kemények mint a gránit és szüntelenül éberek, a Stone Guard őrei egy leküzdhetetlen falat alkotnak tűzből, agyarakból és karmokból.


Setup:

2 Tank

2-3 Healer

5-6 Dps

 

 

Minden Guardian tudja a következőket:

Solid Stone: ha egy Guardian 12 yardos körhetében nincs másik Guardian, akkor 90%-kal kevesebb damaget kap, de cserébe nem töltődik az Energy-je.
Rend Flesh: a Guardian DOT-ot tesz a célpontjára, ami 50.000 Physical damaget okoz 1 másodpercenként 15 másodpercen keresztül.

Petrification: az aktív Guardi anok közül egy mindig Petrificationba kezd, amivel szép lassan megpróbálja kővé dermeszteni a raidet. A képesség megszakításához el kell érni, hogy a Petrificationt kezdeményező Guardian feltöltődjön és Overloadot hajtson végre.


A különböző Guardian-ok képességei:

Amethyst Guardian:
Amethyst Pool: a Guardian lerak egy tócsát maga alá, ami 60.000 Shadow damaget okoz 1 másodpercenként mindenkinek, aki beleáll. Egy-egy tócsa 1,33 percig marad lent.
Amethyst Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Shadow damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet.
Amethyst Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 250.000 Shadow damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Amethyst Petrification debuffot mindenkiről.

Cobalt Guardian:
Cobalt Mine: a Guardian kilő egy "kobalt aknát" (jégtömb) egy véletlenszerűen kiválasztott player tartózkodási helyére, ami körül a becsapódás után azonnal meg is jelenik egy 7 yardos kék színű szaggatott vonalas kör, majd 3 másodperccel később az akna élesíti magát. Élesítés után bárki, aki átlépi a szaggatott vonalat felrobbantja az aknát, ezzel 175.000 Arcane damaget okoz mindenkinek 7 yardon belül és rootolja az érintetteket 6 másodpercre.
Cobalt Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Arcane damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet.
Cobalt Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 250.000 Arcane damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Cobalt Petrification debuffot mindenkiről.

Jade Guardian:
Jade Shards: a Guardian periodikusan jáde szilánkokat lő ki magából, ez 50.000 Nature damaget okoz mindenkinek.
Jade Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Nature damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet.
Jade Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 250.000 Nature damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Jade Petrification debuffot mindenkiről.

Jasper Guardian:
Jasper Chains: a Guardian összeláncol 2-2 playert ~30 másodpercre, a láncok 35.000 Fire damaget okoznak 1 másodpercenként az érintetteknek, ha 10 yardnál messzebb vannak egymástól, a damage 15%-kal nő minden egyes tick után. Amennyiben a playerek 15 másodpercig távol vannak egymástól (15 yard +) a láncok elszakadnak.
Jasper Petrification: 90%-al csökkenti a playereket ért Fire damaget, ezen kívül lassít és mikor az alul megjelenő indikátor feltöltődik kővé is dermeszti a raidet.
Jasper Overload: ha a Guardian eléri a 100 Energy-t, akkor robbanást idéz elő, ami 250.000 Fire damaget okoz tesz a raidnek és leszedi az Jasper Petrification debuffot mindenkiről.

 

 

Az összecsapás elsőre bonyolultnak tűnhet, azonban roppant ehyszerű: addot 3 aktív boss a 4-ből, ezek közül egy boss mindig aktiválni fogja a Petrification képességét (pl.: Jade Petrification) , amibel lassan megdermeszti a raidet. A megszakításhoz fel kell tölteni az adott Petrificationhoz tartozó Guardiant (de csak azt!), ami robbant egyet (Jade Overload) és megszakítja a képességét, ezután pár pillanattal egy következő Guardian aktiválja a Petrificationját. A bossok akkor töltődnek, amikor 12 yardnál közelebb vannak egymáshoz. A taktika: a tankok 2:1 arányban tartják a bossokat. Mindegyik. tank tart 1-1 nem-petrificationos Guardiant és cserélgetik egymás között az aktív petrificationos Guardiant. A Petrificationos bosst mindig a legkevesebb Energys boss mellett kell tartani. Azaz: kezdésnél a 2 bossos tank 50-50 Energyig tartja a bossait, 50 Energyn a társa átveszi a Petrificationost, megvárni míg berobban és utána passzolgatni kell a Petris bosst (ideális esetben 50 Energynél kell váltogatni). Ezen kívül kerülgetni kell a bossok egyéni 1-1 képességét.

Egyéni képességek:

Amethyst: (Amethyst Pool) lila tócsákat rak maga alá (kb 1,3 percig marad meg), ezeket kerülni kell.

Cobalt: (Cobalt Mine) periodikusan kilő 1 kék kristályt valaki mellé, ami becsapódás után aknaként funkcionál, nem szabad hozzáérni a körülötte lévő kék szaggatott vonalhoz, illetve azonnal ki kell rohanni belőle (Cobalt Petrification alatt Def CD és root gátló vagy leszedő képesség kíséretében azonban ajánlott átrohanni rajtuk és felrobbantani őket, a passzív Damage Csökkentés miatt ekkor nem túl veszélyes).

Jade: (Jade Shards) 10 másodpercenként minimális AOE damage mindenkinek.

Jasper: (Jasper Chain) periodikusan összeláncolja az embereket, ezeknek a személyeknek egymáshoz kell tapadni (értelem szerűen a ramnged emberek mennek oda a melee társukhoz).

 

 

Tank: kezdésnél "A" Tank megfogja az éppen aktív petrificationos bosst és egy másikat és tartja őket egészen 50 Energyig (egyformán töltődik mindkettő), 50 Energynél "B" Tank átveszi a petrificationos bosst (ekkor nála lesz egy 0 Energys és a Petris 50 Energys boss) és megvárja míg berobban. A robbanás után aktiválódik a következő Petrification, ekkor a legkisebb (nem Petrificationos) Energys bosst tartó tank magához veszi a Petrificationos bosst és ez így megy tovább egész végig. A bossokat érdemes a piros szőnyeg két oldalán tartani és az Amethys Guardian lila tócsája, illetve a Cobelt kék kristálya (Cobalt Mine) miatt szépen komótosan, de szinkronban húzni a szőnyeg széleinél (értelem szerűen, ha egyik képesség sem akadályozza a csapatot, akkor nem kell őket feleslegesen mozgatni). Ezen kívül a Guardianok DOT-ot (Rend Flesh) pakolnak aktuális tankjukra, minden boss külön DOT-ot pakol fel, tehát a 2 bossos tank komolyabb damaget kap.

 

DPS: a Guardianok osztott HP-n vannak, így a Multi-DOTolás erősen ajánlott! A DPS 2 csapatra oszlik, a melee ugye a bossnál van (lehetőleg a fal felőli oldalon), a ranged pedig a piros szőnyegen gyülekezik. Dpselni csak az egymás mellett lévő bossokat érdemes, a különállóval nem kell foglalkozni, mert alig kap damaget (Solid Stone). Az Amethyst által lerakott lila tócsákat (Amethyst Pool) kerülni kell, a Cobalt által kilőtt kék kristályból (Cobalt Mine) baromi gyorsan ki kell rohanni és kerülni kell a körülötte lévő szaggatott vonalat (csak a fent említett esetben ajánlott felrobbantani őket), Jaspernél a piros lánccal (Jasper Chain) összekötött párosokból a mobilisabbnak gyorsan a kevésbé mobilis társához kell rohanni és Jadenél nincs teendő.

 

Heal: a Guardianok tankjai DOT-ot (Rend Flesh) kapnak, amit elég rendesen kell healelni, a 2 bosst fogó tankot pedig baromira. Az Amethyst által lerakott lila tócsákat (Amethyst Pool) kerülni kell, a Cobalt által kilőtt kék kristályból (Cobalt Mine) baromi gyorsan ki kell rohanni és kerülni kell a körülötte lévő szaggatott vonalat (csak a fent említett esetben ajánlott felrobbantani őket). Jaspernél a piros lánccal (Jasper Chain) összekötött párosokból a mobilisabbnak gyorsan a kevésbé mobilis társához kell rohanni és Jadenél el kell engedni 1-1 szolídabb AOE healt a Jáde tüskék (Jade Shards) ellövése után. Egy-egy boss Overloadja után szintén ajánlott egy kicsi AOE healt elengedni, bár a Petrification passzív efffectje miatt komolyabb AOE damagere nem kell számítani.

 

 

Taktika megértésében, és a felállásban segít a következő gif. kép. Természetesen ez egy kitalált debuff sorrend alapján készült, ami a raideken mindig random jön!

 

 

Példa különböző Petrification és Energy szituációkra

Main Tank (MT): Jáde - 40 energia, Ametiszt - 30 energia
Off Tank (OT): Cobalt 60 energia
Debuff: Ametiszt.
Probléma: A Jáde fel fog robbanni, és nincs ellene védelem.
Megoldás: Várunk 40 energiát, ekkor az állapot:

 

MT: Jáde - 80, Ametiszt: 70
OT: Cobalt 60 energia.
Debuff még mindig Ametiszt.
Ebben a pillanatban csere Jáde <--> Cobalt.
Feltételezve, hogy nem kapnak energiát ( kapni fognak ), előáll a következő állapot:

 

MT: Cobalt - 60, Ametiszt - 70
OT: Jáde 80
Debuff: még mindig Ametiszt
Mi fog történni?
A következő robbanó add az Ametiszt lesz, mivel csak azok kapnak energiát, amelyek az MT-n vannak ( azaz együtt vannak ). Van ellene debuff? Van. Örülünk.

 

Robbanáskori állapot:

 

MT: Cobalt - 90, Ametiszt - 0
OT: Jáde - 80
Debuff: ismeretlen ( vagy Jáde lesz, vagy Cobalt )
'Ha az új debuff Jáde lesz, akkor Jáde - Cobalt csere, ha Cobalt lesz, akkor marad minden így!!!'

 

Jön az új debuff:
A változat: Jáde.
Azaz CSERE!

 

MT: Jáde 80, Ametiszt 0
OT: Cobalt 90
Debuff: Jáde.
Örülünk, hisz 20 sec múlva a Jáde felrobban, van ellene debuffunk, ekkor lesz egy állapot, miszerint:

 

MT: Jáde 0, Ametiszt 20
OT: Cobalt 90
'Ha az új debuff Ametiszt lesz, akkor minden marad így, ha Cobalt, akkor Ametiszt <---> Cobalt csere'

 

B változat: Cobalt lett.
Ez a szerencsésebb változat, hisz minden marad ugyanúgy a helyzet:

 

MT: Cobalt - 90, Ametiszt - 0
OT: Jáde - 80
Debuff: Cobalt.
Mindenki örül, hisz a következő add, ami robban, az a Cobalt lesz, ami már ott is van, annak a legnagyobb az energiája, lehet hátradőlni és multidotolni erővel.

Ha felrobbant, jöhet a raid warning: 'Ha az új buff Jáde lesz, akkor Jáde <---> Ametiszt csere, ha Ametiszt lesz, akkor minden marad így'.

 

A fight kulcsa tehát az addok rotálása, a fentiek szerint.

 

 

Tank - (Blood Dk POV) Heal - (Restoration Shaman POV) Dps - (Windwalker Monk POV)
     

 

 

 
 
Forgotten Society (c) 2016